1e Secretaris
De 1e secretaris is als bestuurslid gekozen door de ALV. Het bestuur verdeelt de taken onderling in goed overleg. De taken van de 1e secretaris zijn:
- het uitschrijven van de agenda voor de bestuursvergaderingen
- het uitschrijven van de ALV in overleg met de voorzitter
- het uitnodigen voor de vergadering
- het voeren van briefwisseling, waarvan kopij wordt bijgehouden
- het opstellen van brieven, rapporten en verslagen
- het afhandelen betreffende het inschrijven van nieuwe leden
- het voeren van een doelmatige leden administratie en het doorgeven van mutaties aan de daarvoor in aanmerking komende instanties
- de uitgaande post van het secretariaat en de commissies van de GRB (uitnodigingen e.d.)
- het bijhouden van de inkomende en uitgaande post binnen de commissie van de GRB
- het bijhouden van het administratief archief
- het bestellen van de benodigde materialen bij leveranciers
- bezoek van de vergaderingen van commissies bij de GRB
- het bezoeken van vergaderingen buiten de GRB, van de aangesloten organisaties
- het verstrekken van advies aan de commissies van de GRB
- het verzorgen van de presentjes voor jubilea (inclusief uitnodigen voor seizoen opening)